Keresés ebben a blogban

2011. április 6., szerda

I. Rakott krumpli készítő világbajnokság


Tartozom egy vallomással.
Sokféle étel van, amit nem tudok megfőzni.
Ilyenek a főzelékek, amivel kapcsolatban korábban az volt a szabályom, ha van hozzá hús, akkor főzelék, ha nincs, akkor leves.
Talán ezért nem a hagyományos konyhát választottam, amikor főzni kezdtem.
A másik nagy mellélövésem a rakott krumpli volt, amit évekig teljes meggyőződéssel készítettem úgy, hogy krumpli, tojás megfőz, kolbász megpirít, egymásra pakol, tejföllel locsolgat, és kész. Nem pirítottam meg sütőben.
És nem ismertem el, hogy ez így nem jó. Persze, éreztem én is, hogy nem olyan, mint otthon, na de bevallani, hogy nekem valami nem megy?
Itt és most kérek bocsánatot, amiért ezt etettem valakivel évekig, és amiért otthon ennyire nem figyeltem, hogyan is kell ezt készíteni. Sőt, még egy szakácskönyvet sem vettem le a polcról.

Rakott krumplit nem főzök azóta, de imádom enni Katinál, anyunál, és igazán különleges Adri változata is.
Nemrég pedig egy rakott krumpli készítő világbajnokságon indultam, ezzel az előélettel…
Hát, ennyiféle variáció, ami ott volt. Hmmm, nagyon sokféle finomságot ettem.
Még halas változat is volt.
Igazán dicséretre méltó, hogy az induló csapatok között volt olyan, aki ugyan még soha nem főzött, de a youtube-ról nézve egy kisfilm alapján remek vacsorát készített.
Igaz, az alapanyagok beszerzésénél is kellett egy kis segítség, de jó cserealappal rendelkeztek a fiúk, nálunk pedig bőven volt krumpli és tojás borért cserébe.
Na, és az első rakott krumpli készítő világbajnok, aki egész véletlenül a Haladó hedonista „osztályfőnök” lett...
Rozina és csapata nem bízta a véletlenre, még a krumplit és az édesburgonyát is alaplében főzte. És talán ennyi volt elleshető az igazán titkos receptből. A reszelt kolbász, az egyforma vastagra szelt burgonyák, a tetejére csúsztatott buggyantott tojás, és persze a tálalás is eltért a hagyományostól, megérdemelten nyerte csapatával a kupát.

Én a helyben sütött kenyeremmel járultam hozzá az est ízvilágához, na és persze kuktáskodtam az almás változathoz, aminek a receptje a következő:
Adri rakta almás krumpli
Hozzávalók:
5 db héjában főtt krumpli
4 nagy alma
kakukkfű
30 dkg szalonna
10 fej vörös hagyma
Elkészítés:
Pirítsd meg a szalonnát, egy másik serpenyőben pedig a hagymát, amit kakukkfűvel ízesíts, majd keverd össze a két serpenyő tartalmát. Közben figyelj oda, hogy a szomszéd csapat mit csinál a tűzhelyen, és kortyolj el egy pohár bort.
A felszeletelt, meghámozott krumplit, hámozott, szeletelt almát egy tepsiben rétegezd egymás mellé, öntsd rá kakukkfüves hagymás szalonnát , majd forró sütőben kb. 20 perc alatt süsd ropogósra.
Házi savanyúsággal tálald!
Jó étvágyat!

Ha lesz elég bátorságom, egyszer egyedül is készítek rakott krumplit, és meghívok rá mindenkit, akit a még kiforratlan változattal etettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése