Keresés ebben a blogban

2016. január 30., szombat

Balatoni Gasztrotérkép

Nézzétek el nekem, hogy a Balatonról nem tudok tárgyilagosan írni. Mi, akik itt születtünk és nőttünk fel, ezernyi szállal kötődünk ide.
Lakhatunk időnként akár több ezer kilométerre is innét, a szívünkben akkor is balatoni lányok vagyunk. Nekünk mesél a tópart, ismerjük az esti naplementék és a reggeli hajnalok színeit, a fázós téli estéket a parton sétálgatva, és a rekkenő, nyári délutánokat egy szőlőspince mélyén.
A víz, a nádas, a környező hegyek, szőlők, várak, kanyargós utak kísérik a titkainkat, és ha kell, a tanúhegyek borulnak azokra. Itt sírunk, nevetünk, itt leszünk szerelmesek, itt bújunk el a világ elől, de itt mutatjuk meg azt is, hogy kik vagyunk valójában.
És most megmutatjuk, hogy a Balaton télen is él, ahogy mi is itt. Télen is izgalmas, színes és ezerarcú. Felfedezésre vár és élményeket ad.
Persze, ehhez ismerni kell azokat a helyeket, ahova érdemes elmenni, azokat az éttermeket, borászatokat, akikhez érdemes ellátogatni.
Ebben segít nektek a Balatoni Gasztrotérkép, ahol most a Nyugat-Balaton legjobb, egész évben nyitva tartó vendéglátó helyei mutatkoznak be.

Badacsony-Káli-medence-Somló-Keszthely-Hévíz nyomvonalon haladva az én személyes kedvenceim szerepelnek ezen a kiadványon.
Nem a büfésor lángososai, nem az egész évben ugyanabban az olajban rántott húst sütő „valamik”, nem a kannás bort olcsón kínáló egységek, hanem a jó szívvel ajánlható, minőséget és élményt nyújtó helyek gyűjteménye ez.
Szerintem ez a térkép a legjobb garancia arra, hogy hova menjél.
Miért is? Mert az itt élő és dolgozó vendéglátósok közös összefogásaként készült, akik, ha kimozdulnak otthonról, akkor a térképen szereplő többi helyre mennek.

Fotó: Szabó Miklós
Tudjuk, hogy itt, a környéken járva kik azok a borászok, akihez bármikor benézhetünk, ezekre a helyekre ülünk be egy finom ebédre, vacsorára, őket látogatjuk meg, ha bulizni akarunk vagy egy finom süteményre vágyunk. De az ő boraikat, pezsgőiket vesszük le a polcról akkor is, ha saját otthonunkban látunk valakit vendégül.

A bemutatkozó Gasztrotérképes összejövetelen Vonyarcvashegyen az időjárás is kegyes volt hozzánk. Január végén kabát nélkül borozgatni a Bock Bisztro teraszán nem mindennapi élmény.

Alattunk még a befagyott Balaton, poharunkban a nyárízű borok, és tavasz illatot hozott már a szél.
A kiállítók kedvesek, barátságosak, régi és új ismerősök örülnek egymásnak, kóstoltuk egymás borait, süteményeit. Ízelítőt kaptunk az éttermek választékából, kellemes jazz zene a háttérben.

Fotó: Szabó Miklós
Mi kell több egy kellemes csütörtök délutánhoz?
Pont annyi, hogy mozduljatok meg, üljetek kocsiba, vonatra, buszra, és gyertek el ti is a Balatonra és Hévízre! Ne csak nyáron strandolni, hanem most is!
Várunk benneteket!
Nézzük a Gasztrotérképes listát, hogy kihez, miért gyertek el, én személy szerint mit szeretek a legjobban náluk.

Liszkai Borkúria-Exkluzív borhotel egy levendulatenger közepén
Kővirág-Romantikus, szezonális- Étel, ital, ágy
Káli Art Inn-Köveskál egyik legszebb kertjében, stílusos, polgári vidékiség
Káli Kövek Borászat-Minerális ízvilág
Mi a Kő Étterem-Az egykori kocsmaépületben ettem életem legfinomabb sütőtökkrém levesét
Pálffy Pince-A tavalyi nyár kedvence az ő olaszrizlingjük
Kreinbacher Birtok-Nem kérdés, a legjobb pezsgő, amit választhatsz. Ha Somlón jársz, igazi gyöngyszem a dizájn hotelük.
Borbarátok-Fata Pince-Panzió és étterem egy hatalmas diófa árnyékában
Bonvino Borhotel-Ahol a badacsonyi borozást érdemes befejezni
Laposa Birtok-Egy pohár szürkebarát a Laposa teraszon, megáll az idő, nem akarsz továbbmenni.
Istvándy Borműhely-Gergő Kéknyelű pezsgője a Kék korszak kezdete. Ne hagyd ki!
Liliomkert-A vasárnap reggeli piacozás a Káli-medencében
Pura Vida-A mediterrán konyha Tapolcán
Bakos Attila Vendéglője-Szigliget ikonikus étterme
Gilvesy Pince-A Szent György-hegyi Bohém Légyott helyszíne
Terazza Bistro-A fine dining Sümegen
Bock Bisztró Balaton-Újragondolt balatoni ételek, Pazar panoráma
Pampetrics borkereskedés-Ahol a legjobb borok közül válogathatunk
Télikert Bisztró-Vagány hely Keszthelyen, a Fröccsterasz téli helyszíne
Macchiato Caffe-Családi sütizés vagy esti borozás? Nem kérdés, hova ülj be Hévízen!