Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 15., szombat

Krabben, avagy a sylti rákok


A Listi kikötőben  minden kedden és pénteken lehet friss, főzött koktélrákokat venni egy helyi halásztól.
Paul’s Krabben-hirdeti a felirat a kis halászhajón és a bódén is. Paul 90 éves, de én csak hatvannak gondoltam, biztos a sós levegő konzerválja és tartja fitten. 
A mai napig kimegy a tengerre, és halászik.
Szerinte a krabben akkor a legfinomabb, ha a sós tengervízben megfőzi, és nem ízesíti semmivel. Mintha mogyorót majszolnának vagy chipset, úgy eszik a turisták is zacskóból a finom falatokat.

Paul megtanít arra, hogy a rákot a fejétől a harmadik szelvénynél kell megtörni, 2 mm-t előre, 2 mm-t hátra kell mozdítani a páncélt, majd a farokrésznél kell meghúzni, és egyből kicsúszik a finom husi, amit egyből bekaphatsz.
Vettem is ma fél kg pucolatlan falatkát, pár tésztavacsihoz elég is lesz nekünk.

Egy részéből most készítettem aszalt paradicsommal bolondított krabbenes tésztát, a többi pedig a fagyasztóban várja a sorsát.
Az aszalt paradicsomos rákos tészta hozzávalói:
4 gerezd fokhagyma
2 evőkanál aszalt paradicsom
150 g pucolatlan, előfőzött koktélrák
Vaj a sütéshez
Bors
rozmaring
200 g tészta

Elkészítés:
A tésztát 11 perc alatt megfőzöm. Közben a fokhagymagerezdeket felaprítom, és megpirítom a vajon. Hozzáadom az aszalt paradicsomot, a paradicsomlét, sózom, fűszerezem még kicsit, aztán mehetnek bele az előfőzött pucolatlan rákocskák. Egy kicsit öntök hozzá a tészta főzőlevéből, még egy kevés vajjal fényezem. Összekeverem a tésztával és kezdődhet a cupákolás a paradicsomos rákocskákkal.
Elméletben és paradicsomszósz nélkül sokkal könnyebb megpucolni a krabbeneket, első randis vacsira csak akkor főzd így, ha biztos malackodni akarsz.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. Én is ki fogom próbálni, bár nem lesz olyan finom, mint a Tiéd Szilva, mert itt csak mirelitet lehet kapni!
    Pussssziiii!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már én is próbáltam fagyasztottból is, úgy is finom!

      Törlés