Keresés ebben a blogban

2012. január 24., kedd

Aszalt paradicsomos cipó

Bár a minap határoztuk el egy halom sütemény és habos kávé fölött egy innsbrucki cukrászdában, hogy kevesebb szénhidrátot fogunk enni, ma mégis sütöttem egy kenyeret.

Van benne paradicsom, így nagyon egészséges.

A kenyérhez pedig jól passzol a hagymás szalonnás rántotta, így ezt vacsiztuk.

Hozzávalók az aszalt paradicsomos cipóhoz:

500 g liszt

3 dl langyos víz

1 tasak porélesztő

1 evőkanál Bad Ischler-i kristálysó

1 kávéskanál szárított petrezselyem

2 kávéskanál szárított majoránna

2 evőkanál apróra vágott aszalt paradicsom

1 evőkanál fokhagymás rozmaringos olivaolaj

Libazsír a jénai tál kikenéséhez

Elkészítés:

Mivel az osztrák lisztek kevesebb folyadékot vesznek fel, a szokásos kenyértésztám receptjét fél dl vízzel csökkentettem.

A lisztet összekevertem a szárított fűszerekkel, élesztővel és a sóval, majd fokozatosan beledolgoztam a vizet és az olajat. A végén pedig az apróra vágott paradicsomdarabkákat is.

Az olívaolaj a paradicsomokat fedte eddig, mondanom se kell, hogy ez saját készítésű, igazi napon érett paradicsom volt. Nyári sztori a linken.

A tésztát 4 órán keresztül kelesztettem, majd libazsírral kikent jénai tálban 220 fokon 45 percig fedő alatt, majd 5 percig tető nélkül sütöttem.

Itt ismét jelzem, hogy az itteni sütő hőfokával vannak problémák, otthon ez 35+5 perc lett volna.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése