Keresés ebben a blogban

2012. január 20., péntek

Hópehely muffin vörösborban puhult almagerezdekkel

Első körben almás pitét ígértem a lányoknak. Aztán arra gondoltam, sokkal egyszerűbb lesz, ha megsütöm az expressz almás sütit, amiről már itt is írtam. Menet közben pedig ezt a receptet kicsit átvariáltam, a végén pedig muffinformában sütöttem meg. A maradék almából kompótot is főztem hozzá.
Hozzávalók a sütihez:
3 tojás
1 csésze cukor
1 csomag vaníliás cukor
3/4 csésze olaj
1,5 csésze liszt
5 nagy alma
fél csomag sütőpor
1 citrom héja és leve
5 dkg birsalma sajt
2 kávéskanál fahéj
2 marék dió

Elkészítés:
Mivel a konyha nem teljesen felszerelt, így a tojásokat a cukorral, citromlével és az olajjal kézi habverővel kevertem habosra. Ebbe szeleteltem a birsalma sajtot, és a citromhéjat. Késsel, vékonyan lecsíkozva a citromról, és rusztikusan apróra vágva. Mert reszelő sincs.
A sütőporos, fahéjas lisztet fakanállal kevertem a masszához. Aztán jöttek az almák, meghámozva, negyedelve és csíkokra szelve. És a dió, amit Melinda pucolt késsel, én meg daraboltam, nyomkodtam kanállal, kézzel, hogy apróbb legyen. Igazán rusztikus lett.
Belekanalaztam a muffinformákba, és elvileg 180 fokon 30 percig sütöttem. Azért elvileg a hőfok, mert szerintem ez az új sütő itt nem melegszik túl jól. Szóval, a sütési időre mindenki figyeljen.
24 kapszliba lett elég ez a massza.

És a maradék almából gyorsan készítettem egy kis kompótot.
Hozzávalók:
10 alma, de lehet, hogy csak 8 volt....
2 evőkanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom leve és héja
2 dl Glühwein
7 db szegfűszeg
2 kávéskanál fahéj

Elkészítés:
A hozzávalókból látszik, hogy ez nem egy hosszú lére eresztett kompót, igazából csak megpároltam egy kicsit a felcsíkozott almaszeleteket a Glühweinos lében.
A még nyers almaszeletekre rászórtam a cukrot és a fűszereket, meglocsoltam a citrom levével, ráöntöttem a bort, összekevertem, és pár percig pároltam. Fedő alatt hűlt ki, így még puhult egy kicsit.

És miért lett hópehely muffin? Mert megint esik a hó, és az alapanyag beszerzés közben megvolt az első hóláncos élményem is. Erről majd a másik blogban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése