Keresés ebben a blogban

2013. március 22., péntek

Majorannás sült kacsa vajas krumplipürével, körtekompóttal, bodzabogyó lekvárral


A hangzatos cím hozzávalóinak egy részét otthonról hoztam Syltre, így igazi, anyuféle körtekompót, és Lia-féle bodzabogyó lekvár színesíthette a kacsafalatokat.
A majoranna is anyukám kertjében nőtt, ő szárította.
Sajnos az idei befőzésről, gyűjtögetésről lemaradtam, de néhány üveg hazai íz felidézte a nyári illatokat, köszönet érte.
A kacsasütés legbonyolultabb része a kacsa felaprítása. Amikor a vágódeszkámat bőven túllógó, csúszós kacsával küzdöttem, néha arra gondoltam, mégis jobb lenne pizzát rendelni vacsorára.


Pedig a kacsa megkopasztása nem is az én dolgom volt…
A német kacsák jóval kisebbek, mint a megszokott magyar darabok, se a májuk, se a hájuk nem nőtt nagyra, így a kacsazsíros kenyér másnap reggel sajnos nem jöhetett szóba, szinte az összes zsírját elsülte szegény jószág.
A máját is csak levesben főztem meg, a nyakával, zúzájával, szívével, szárnyával és a mell, valamint hátcsontokkal együtt.
Sütésre csak a nagyobb, húsos darabok kerültek.


A megsózott, majd majoránnával megszórt kacsadarabokat bőrükkel felfelé ültettem a tepsibe, majd vizet öntöttem alájuk, és betoltam őket a 170 fokos sütőbe.
Itt vagy két és fél órán keresztül sültek, az első egy órában fólia alatt, és egyszer a vége felé kaptak még egy kis vizet. A légkeverés nem igazán pirította meg a kacsabőrt, így még kaptak 10 perc grillezést a legvégén.


Közben elkészült a hagyományos krumplipüré: főtt krumplikockák összetörve, sóval, vajjal, kevés tejjel kikeverve.
Én nem szoktam teljesen híg pürét készíteni, jobban szeretem a kicsit darabos változatot, amihez csak krumplitörőt használunk.
A tálalásnál pedig került a tányérra egy pár szelet körte és egy kis bodzalekvár is.
Te hogyan sütöd a kacsát?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése