Keresés ebben a blogban

2013. március 2., szombat

Kakaós csiga Sylten


Kakaós csigával már többször próbálkoztam, ez lett az eddigi legjobb. A kelt tészták közül ez az egyik kedvencem.

Az alapreceptet Limara oldaláról néztem, aki pont a napokban kapta meg a Nők Lapja Café Bloggerinája kitüntetést.

Kicsit módosítottam a recepten, és az elkészítés is szokásos, egyedi volt, például pálinkás üveget használtam sodrófa helyett, de hát az ember lánya azzal dolgozik, ami van neki. Pálinka meg van, ugye.
Az én kakaós csigám hozzávalói:
50 dkg finomliszt
3 evőkanál cukor
1 kis kanál só
1 tojás
1 tojás sárga
2,5 dl tej
1 tasak porélesztő
8 dkg olvasztott vaj

A töltelék hozzávalói:
5 dkg vaj
Cukrozatlan kakaó
porcukor

A tetejére:
2 dl vaníliás tej (én vanília esszenciát csepegtettem a tejbe, de vaníliás cukor vagy vanília rúd is jó)

Elkészítés:
Limara kenyérsütőben dagasztotta a tésztát, én úgy gondoltam, robotgépet használok.
Nekem fura volt, hogy a vajat csak tíz perc dagasztás után kellett hozzáadni az eredeti recept szerint, de nagy nehezen összeállt a tészta.
Kicsit rásegítettem kézzel is, biztos, ami biztos. Legközelebb én a vajat is beleteszem a legelején.
A tészta másfél óra alatt nőtt a duplájára, ezután kb. 3 mm vastag téglalappá nyújtottam, lisztezett felületen, pálinkás üveggel.
A kinyújtott tésztát megkentem a felolvasztott 5 dkg vajjal, majd jó alaposan megszórtam kakaóval, nem sajnáltam, bőven elfedte a tésztát.


Erre került a cukros réteg, szintén jó sok, hogy finom legyen.
A megszórt téglalapot feltekertem, és kb. kétujjnyi vastag szeleteket vágtam.
Ezeket a szeleteket tepsire helyeztem,egymástól távol, hogy tudjanak nőni, majd még fél órát növesztettem őket sütés előtt.


180 fokon húsz perc alatt gyönyörűre és finomra sültek, az illata becsalogatott mindenkit a környékről.
A még forró csigákra egy csésze forró vaníliás tejet kell locsolni, ettől puhák maradnak másnapra is.
Mondanom sem kell, hogy a szomszéd lengyel lány életében nem evett még hasonlót sem.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése