Keresés ebben a blogban

2011. április 3., vasárnap

Bíbor cékla muffin



Ha cékla, akkor savanyúság, vagy legfeljebb köret jut az eszünkbe, az egészségtudatosabbaknak céklalé és saláta.
Desszertet viszonylag kevesen készítenek belőle, még.

Ígéretemhez híven én kipróbáltam, egy alap muffint turbóztam fel céklapürével.
A végeredmény kicsit bizarr színű, kissé meghökkentő ízű desszert lett.
Trükkösen meg lehet etetni így a céklát azokkal is, akik amúgy nem szeretik.

Bíbor cékla muffin
Hozzávalók:
Fél kg cékla
25 dkg liszt
Fél csomag sütőpor
1 csipet só
4 evőkanál kakaó
2 tojás
1 csésze porcukor
1 dl olaj
1 dl tej
5 dkg étcsoki
2 kávéskanál madagaszkári vaníliapaszta
1 kávéskanál őrölt fahéj

Elkészítés:
A céklákat egy óra alatt megfőzzük, majd ha langyosra hűltek meghámozzuk, és a tejjel együtt összeturmixoljuk.
A lisztet, kakaót, sütőport és sót összekeverjük. A tojást, a cukrot, a vaníliapasztával és az olajjal habosra verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a céklapürét.
Rubinvörös forgatag az aranyló masszába, és a vanília illata a céklával..hmmm.
Nem mindennapi párosítás.
Aztán mehet bele a lisztes keverék, a végén az étcsoki darabkák.
Hófehér kapszlikba kanalaztam a bíborvörös masszát, majd 170 fokos sütőben 20 percig sütöttem.
Az egyik percben az olvadó csokoládét, a másikban pedig egy céklafuvallatot éreztem a sütőből.
Furcsa, hogy sülés közben elveszítette a vörös színét, és átvette az uralkodást a kakaó és a csoki lágy barnasága.
Nem lett kifejezetten édes, aki nagyon cukros desszertre vágyik, annak a cukor mennyiségét növelni kell.
Reggelire, ebéd után, vagy bor mellé egy baráti beszélgetéshez ajánlom.
Érdekes, egészséges és finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése