Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 7., szerda

Zöld paradicsom, liliom helyett rozmaringgal


Már nyár elején kitaláltam, hogy idén zöld paradicsomból is főzök valamilyen lekvárt. A netes szakirodalmat és blogokat böngészve a legtöbben fahéjjal, szegfűszeggel ízesítik, és 3-4 órán keresztül főzik. Na, ezt én nem akartam, szerencsére gabojszakonyhája oldalán megtaláltam a nekem is szimpatikus változatot, amin egy kicsit módosítottam.
Zöld alma helyett piros alma került bele, mert most az érik a kertben. És ha a fákon van mosolygó alma, akkor nem veszünk a boltban.


Hozzávalók a rozmaringos zöld paradicsom lekvárhoz:
1 kg zöld paradicsom
Fél kg alma
40 dkg cukor
1 tasak 2:1 zselésítő
2 citrom leve
3 ág rozmaring

Elkészítési mód:
A zöld paradicsomok csumáját kivágjuk, majd felszeleteljük. Az almákat kimagozzuk, és héjastól feldaraboljuk.
Kb. fél órát főzzük, ezalatt megpuhulnak, és át tudjuk nyomni valami passzírozón, hogy a héjuk és a paradicsom magok fennakadjanak.
A sűrű lébe belekeverjük a cukrot, zselésítőt és a citromok levét, majd feltesszük, lassú tűzön újraforraljuk. Beleszórjuk az apróra vágott rozmaringot, és folyamatosan 5 percig forraljuk, közben kavargatjuk.

Nagyon kellemes, rozmaring illatű, zöld színű lekvárt kapunk, amit hidegen sajtokhoz, sült húsokhoz adhatunk. Én simán, pirítósra, kalácsra is fogom kenni.
Nagyon finom lett.
És zöld paradicsom októberig lesz a kertekben, azt hiszem, kísérletezek még pár fűszerrel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése