Keresés ebben a blogban

2015. október 7., szerda

Limoncello likőr

A Nápolyi-öbölből származik az olaszok citromos likőrje, a limoncello.
Sorrento környékén terem az a különleges, kicsit édesebb ízű citrom, ami a likőr alapanyaga. Ebből a citromból itt minden készül, a helyiek és a turisták nagy örömére.
Citrom ízű cukor, csokoládé, sütemény, tészta halakhoz, szappan, tusfürdő, hűtőmágnes és a híres likőr.
A limoncellohoz a sorrentói citrom héját használják, cukor, víz és alkohol hozzáadásával.
Több helyi kis limoncello manufaktúra látványadagolós boltot nyitott a turisták által látogatott helyeken, ahol lehet kóstolni és vásárolni is.

Limoncello adagolósor
Ilyen az 1900-as évek eleje óta működő  Limonoro is Sorrentoban, ahol profi marketinggel és értékesítést támogató kóstolókkal hálózzák be a gyanútlan idegent. 

A hívogató bejárat
Oké, sejtettük, hogy ahol ekkora a felhajtás, ott dupla annyiba kerül az étcsokiba mártott citromhéj vagy a savanyú cukorka, de tudtunk kártyával fizetni és kóstolót is kaptunk. És amúgy is olyan szép kis üzletbe csábultunk be!

Minden turista kóstolót kap
Itt akadtunk rá a kevésbé édes és lágyabb ízvilágú tejszínes citrom likőrre is, ami nekem jobban ízlik az eredeti változatnál.
A sárgadinnyés likőr színre és ízre is nagyon finom, én elsősorban női italnak ajánlom.
Ezeket a gyümölcsös likőröket, a tejszínes változatot is jéghidegen fogyasszuk, étkezések után vagy desszertekhez, vagy egy csajos estén kortyolgassuk el a barátnőkkel.
Ha rajtam kívül bárkiben is felmerül, hogy a limoncello mellé bazsalikom likőrt is kóstoljon vagy vegyen, hát, azt ne tegye. Nagyon bizarr, a színe és az íze is, hiába a 40 fokos alkoholtartalom, nekem egy kis korty is bőven sok volt. A rukkolás likőrt én sem mertem megkóstolni.
A bazsalikomot és a rukkolát hagyjuk meg az ételekhez, frissen vagy szárítva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése