Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 28., vasárnap

Fasírozott, cukkíniből


Ezen a héten próbafőztem, aminek a receptjeit most még nem oszthatom meg veletek, vagy egyáltalán nem is főztem, mert meleg volt.
Helyette volt napozás, éjszakai fürdőzés a Balcsiban, és egy őrült forró nap a nagyvárosban, ahonnét annyira, de annyira jó volt visszajönni.
Nem is értem. Álltam az Andrássy úton, a kedvenc helyemen, és nem éreztem a város ritmusát.

Ezt a receptet bárki gyorsan el tudja készíteni, lakjon akár a nyüzsgő, rohanó városban, vagy egy nyugisabb helyen a világban. Nem kell sok idő hozzá, csak a hozzávalók minőségére figyeljetek. Friss, napon érett cukkínire nagyobb esélyetek van vidéken, nekem szerencsém van, a kertben szedtük. És mivel most van a dömping, cukkíni készül cukkínivel, hiszen ez a zöldség ilyenkor a legfinomabb.

Cukkíni fasírozott, ahogy az én anyukám fűszerezi
Hozzávalók:
2 kisebb (kb. 40 dkg-os) cukkíni
3 szikkadt zsemle
2 tojás
3 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
1 kávéskanál őrölt piros paprika
1 fél kávéskanál majoránna

Bors

Elkészítés:
A zsemléket vízbe áztatjuk, majd kinyomkodjuk belőlük a lét. A cukkínit héjastól almareszelőn lereszeljük, a vöröshagymát is, a fokhagymát pedig apróra szeljük. Összekeverjük a zsemlecafatokkal, a tojásokkal és a fűszerekkel, majd 10 percig pihentetjük.
Ekkor összeáll már a massza, és könnyen tudunk belőle kicsi lepényeket formázni a kezünkkel.
Ujjnyi vastag forró olajban lassú tűzön oldalanként 6-7 perci sütjük.
Petrezselymes krumplival, vagy friss zöldségekkel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése