Keresés ebben a blogban

2011. január 31., hétfő

Boszorkányos konyhatündér


Ez a süti a kenyérsütő gép és a lusta konyhatündér összjátékából született, kifejezetten Adri kérésére.
Bár napok óta ölni tudnék egy falat házi süteményért, tartottam magam ahhoz, hogy egyedül nem falhatok fel egy tepsi édességet. Kell valaki, vagy valami, hogy lisztet mérjek, tojást kavarjak.
És az alkalom most úgy tűnik, ha két csúcs szuper kommunikációs szakember állandó munka nélkül maradt. Hipp-re - hopp-ra. De megoldják, kidumálják. Ezt is. És még tündérek is, csak néha boszorkányok.

Boszorkányos teakenyér vaníliapettyes almakompóttal
Hozzávalók:
270 g liszt-rozslisztből egészségesebb
10 g kakaópor
1 tojás
175 ml tej
115 g vaj
100 g porcukor
75 g étcsokis meggylekvár-saját boszorkánykonyhámból
2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
Egy csipet só
(és most vettem észre, hogy a fahéjat kihagytam…)
1 egész narancs reszelt héja

A vajat, lekvárt, cukrot kis lábosban sziruposra melegítettem, miután langyosra hűlt, beleöntöttem a kenyérsütő formába. Aztán hozzá a tej és a kicsit felvert tojás.
A lisztet közben összekevertem a száraz hozzávalókkal, ráöntöttem a lére, és elindítottam a sütőt.
7 percig keverte, aztán 75 percig sütötte a masszát.
A narancs és a forró csoki illata már előre jelezte, hogy jó sül ki.

És hogy ne legyen túl száraz, egy kis almakompót kell mellé.
2 nagy almát meghámozok, felkockázok, ráfacsarok egy narancs levét, és lassú tűzön elkezdem párolni. Egy kanál akácmézet és egy kanál cukrot szórok a már forró darabokra, kicsit karamellizálódik, aztán 3-4 perc alatt puhára párolom, a leve pont addig tart ki.
Alapesetben citromot facsarok hozzá, de az épp elfogyott.
Ha a kompótot pikánsabbá akarom tenni, akkor balzsamecettel vagy portói borral bolondítom, de a hagyományos fahéjas, szegfűszeges fűszerezéssel is finom.
Most csak egy kis narancshéjat szórtam bele, hiszen a sütemény mellé a tálalásnál vanília esszenciát csepegtetek, ami erőteljes illat és ízélmény lesz.

A fotón a vanília persze belefolyt a kompótba, és nem látszik.
És igen, meg kellett kóstolnom.
Finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése