Keresés ebben a blogban

2011. július 2., szombat

Szilvakék levendula


Nem tudom, mikor alakult ki a levendula mániám. Évek óta tart, és már nagyon sok formában kipróbáltam a levendulát.
Wellnes szállodákban imádom a szaunák melletti levendula illatú pihenőket, vagy a levendulavirággal dúsított fürdőgolyókat. Hvar szigetén beleszerettem a levendula mézbe, de időközben kiderült, nem kell olyan messze menni, hisz Tihany és Pannonhalma is igazi levendulamezők mellett fekszik, és a helyi termelőknek is nagyon finom mézük van.
Illóolaja, szárított virága nem csak aromaterápiás gyógynövény vagy molyűző, hanem kiváló fertőtlenítő és illatosító hatása is van.
Teája nyugtat, ellazít. Amióta pedig saját kertem van, az általam szedett és szárított levendula kis csokorban, organza tasakokban gyakori ajándék tőlem.

Idén aztán gondoltam egy merészet, és elkezdtem süteményekbe, ételekbe is adagolni.
A siker? Vegyes. Aki alapvetően csak a nagyszülők ruhásszekrényére asszociál a levenduláról, vagy nem szereti az illatát, az a levendulával fűszerezett süteményeket, italokat, sülteket sem fogja szeretni. Aki viszont kíváncsi új ízekre, annak nem okoz csalódást.
Már írtam, hogy csokis sütibe telitalálat, teszteltem natúr joghurttal, gofritésztába szórva, és ma készül a levendulaszirupom is.
Ehhez alapos piackutatást végeztem, és a gasztrobloggerek receptjeit végigolvasva Limara levendula szirup receptjét módosítottam kicsit.
Így a Szilvakék levendulalé hozzávalói:
1 l víz
60 dkg cukor
30 g levendulavirág
Elkészítés:
A cukorból, vízből szirupot főzök, ha forr, beleszórom a levendulavirágokat, és öt percig lassan tovább forralom. Ezután 3 órát pihentetem, leszűröm, és újra összeforralom, majd üvegekbe töltöm, és dunszt alatt hűtöm le.
Gondolkodtam azon, hogy citrommal vagy mentával turbósítom, de annyira finom ez az alapíz, hogy most elsőre nem kevertem hozzá semmit. Az alap recept több cukrot ír, én nem akartam annyira sziruposra készíteni.
Hűtőben elvileg 6 hónapig eláll. Ha ajándékba adod, az üveget díszítsd levendulával.
A szirup tejszínhabhoz, vaníliafagyihoz, barack kompóthoz, csokis sütihez, de még bárány sülthöz is felhasználható.
Legegyszerűbb fogyasztási módja pedig forró nyári estéken jéghideg vízzel/szódával hígítva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése