Keresés ebben a blogban

2011. február 12., szombat

Majdnem scone


Már írtam arról, mennyire finom volt az angliai cream tea mellé felszolgált scone, ami a mi zsemlénk és pogácsánk közötti átmenet lehet.
Nagyon megörültem, amikor az Ízbolygón felfedeztem egy receptet hozzá.
Ki is próbáltam, finom is lett. Csak nem az az állag volt, mint amire vágytam. Bár megnyugtattak, hogy ebből is többféle létezik, minden vidéknek saját, jellegzetes scone-ja van.
Így most keresem a Cornwall-i scone-t vagy repülök, és megtanulom ott a receptet.

Amit most készítettem, és bátran ajánlom mindenkinek, mint teasüteményt:
Hozzávalók:
25 dkg liszt
1 vaníliarúd
Csipetnyi só
5 dkg cukor
2 teáskanál szódabikarbóna vagy sütőpor
7 dkg hideg vaj
1,25 dl tej

Elkészítés:
A száraz hozzávalókat összekevertem, hozzádaraboltam a vajat, majd a végén a tejet. Jól összedolgoztam, majd 10 percre a hűtőbe tettem. Kinyújtottam, kiszaggattam, sütőpapírral bélelt tepsire tettem. A kis scone utánzatokat megkentem tejjel, és 180 fokon 15 perc alatt megsütöttem. A tetejük már aranysárga volt, belül így lettek laza, puhák.
Meggylekvárral és szósszal tálaltam.
Nagyon finom. Elvileg fémdobozban napokig eláll, nálunk estig elfogyott.

Közben találtam egy Devon-i receptet, teszt után beszámolok róla.
Talán a tojás lazíthat még a tésztán?
http://www.joyofbaking.com/scones.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése