Keresés ebben a blogban

2011. március 29., kedd

Könnyedén...


Nem olyan régen egy biofarmon voltam főzősuliban.
A menü igazán egészséges, nem tartalmaz húst, tehát a böjti időszakban jól bevethető, aki pedig bírja a vegetáriánus konyhát, és nem hiányzik neki a desszert, az bármikor tesztelheti.
És bár nagyon ízlett az algasaláta, nekem azért sok minden hiányzott erről a tanfolyamról.
Nem feltétlenül csak a hús és az édesség, de most nézzük a menüt.
Ami azért is érdekes, mert eredetileg házitészta készítés lett volna a fókuszban. Kicsit eltértünk, kicsit elidőztünk egyéb dolgoknál, így ezeket főztük és tanultuk. A pontos mennyiségeket sajnos nem mindig tudtam ellesni, így ízlés szerint készülhetnek ezek az ételek utólag.

Minden étkezés előtt 20 perccel ajánlott egy fél kávéskanálnyi reszelt gyömbért bekapni citromlével és sóval, hogy beinduljanak az emésztőtüzeink. 3-4 napig tartható hűtőben, nem kell minden evés előtt reszelgetni. Mondjuk, jobb, mint egy fogyitabletta a nagy evészetek ellensúlyozására.

Vörös lencse leves
Hozzávalók:
Személyenként 2-3 evőkanál vörös lencse
2 reszelt répa (lehet az egyik lila héjú is)
A répa helyettesíthető sütőtökkel vagy édesköménnyel
Ízlés szerint:
Római kömény
Mustármag
Koriander
Kurkuma
Olaj
Himalájai só
Elkészítés:
A lencsét addig öblítjük, míg tiszta nem lesz a víz, majd feltesszük főni. Forrás után lehabozzuk. Hozzáadjuk a reszelt répát. Ha megfőttek, akkor az olajban felforrósított fűszereket hozzáöntjük, és csak a végén sózzuk.
Nekem hiányzott a só, a lencse nem vette át a fűszerek zamatát, csak a lének volt íze.

Sütőtökös ravioli
100 g liszt
Forró víz
Egyszer átszitált frissen őrölt teljes kiőrlésű lisztet forró vízzel tésztává gyúrunk.
A forró vizet fakanállal keverjük a liszthez, ha összeáll, és langyosra hűlt, akkor gyúrjuk kézzel. A hozzáadott víz mennyisége nem lett pontosan meghatározva, gyúrható, nyújtható állagot kell kapni.
A liszt a szitáláskor levegővel telítődik, így könnyebb vele a dolgunk.
Pihentetjük, majd henger alakúra formázzuk, felszeljük, kis golyókat készítünk belőle, amiket kisodrunk és töltünk.
Töltelék:
Egy felszeletelt hagymát kevés olajon megfonnyasztunk, ne süssük túl, mert akkor nem lehet emészteni, majd személyenként fél kanál reszelt sütőtökkel keverjük össze. Reszelt szerecsendióval és borssal ízesítjük.

A zöldségek készítésénél foglalkozni kell velük, így átveszik az energiánkat, és ízletesebb lesz az étel. Hát, az ellenkezőjével már biztos találkoztam, aki utál főzni, az nem is tud finomakat készíteni.
Én még nem beszélgettem a hagymákkal szeletelés közben, sőt, senkit nem láttam még paradicsomot dédelgetni, de majd kipróbálom.

Spenótos ravioli
Durumliszt
Hideg víz
A hideg vízzel készült tészta keményebb lesz a forró vizes változatnál.
Ezt a változatot tésztanyújtó gépen tekertük át kétszer, majd raktuk rá a kis töltelékhalmokat, és hajtottuk félbe.
Töltelék:
A spenótot blansírozzuk, nem kell megfőzni, elég, ha csak összeesik a forró víztől. (kb. 1 perc), összekeverjük egy doboz ricottával, majd fokhagymával és szerecsendióval ízesítjük.

A ricotta besorolása kisebb vitát eredményezett, most akkor sajt vagy túró?
Szerintem sajt.

Terveztünk még egy bio durumlisztes tojásos változatot is, de a 300 g liszt 6 tojás sárgájától sem állt össze. Ekkor rásegítettünk vízzel, de így meg túl puha lett a pihentetés után. Másnap kenyér lett belőle.

Ebben a fázisban nekem a kézi malom tetszett a legjobban, amikor a búzából percek alatt lisztet varázsoltunk, mindenféle fehérítő és egyéb adalékok nélkül. Hát, egy ilyen malom az én konyhapultomon is elférne…


Saláták
Tahinis jégsaláta
A salátaleveleket tálalás előtt öntsük le az olívaolajjal, citromlével és vízzel kikevert szezámmag pastával.

Málnaecetes reteksaláta
A vajretket közvetlenül a tálalás előtt öntsük nyakon a barnacukorral és paprikapehellyel ízesített málnaecettel, amit vízzel hígítottunk. Ha korábban elkészül, pállott szaga lesz.

Algasaláta
A szárított algalapokat egy éjszakára vízbe áztatjuk, megfőzzük. Feltekerjük, majd felszeleteljük. A következő szósszal keverjük össze:
3 gerezd fokhagyma, 4 cm reszelt gyömbér, pirított szezámolaj, szójaolaj és misopaszta. (ez erjesztett szójabab)


Semmi hedonizmus, semmi bor, se kávé vagy süti. Igen, így is lehet étkezni.
De én itthon a biztonság kedvéért ettem még egy fánkot.
Tudom, falánk vagyok. Pedig itt azt is megtanultuk, ha tudatosan nem fogyasztunk valamilyen ételt 3-4 hónapig, akkor már nem is fog hiányozni...
Hát, nem tudom, miről mondanék le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése