Keresés ebben a blogban

2011. május 2., hétfő

ZÖLD



A gofri az az édesség, amit gyorsan meg tudsz sütni, megkened valami krémmel, lekvárral, és már jól is érzed magad.
Lehet belőle ráérős reggeli, ebéd utáni desszert vagy uzsonna. Bátrabbaknak este tízkor szénhidrátbomba.
Ahogy a palacsintánál, a gofrinál is léteznek sós változatok, az alaptészta sok mindent elbír. Fűszereket szárítva vagy frissen, sonkát, aszalt paradicsomot. Ami a kamrában van, beletehető.
Így nagyjából két egyforma gofri nem is készül nálam, mert vagy a tetejére kenek más kencét, vagy a tésztáját turbózom fel mással.
Medvehagyma szezonban például medvehagymát szeleteltem a sós tésztába, és nagyon finom lett. De kipróbálható a most szedhető zsenge spenóttal, aki a pikánsabb ízeket szereti, annak sóskával is. Bár a sóskalevél hő hatására már nem lesz ragyogó élénk zöld, savanykás íze megbolondítja az érzékszerveket.
Igazából frissen sütve a legjobb, a gofri, nem a sóska, de munkahelyi ebédnek dobozolva is jó, bár a mikrós melegítés azért ront az állagán. Ha reggel kisütöd és bedobozolod, teszel mellé friss salátaleveleket, akkor ebédre egy könnyű fogásod lesz.
A medvehagymás gofri hozzávalói:
8 dkg vaj
20 dkg liszt
3 tojás
3 dl tej
1 csokor aprított medvehagyma
1 evőkanál só
¼ csomag sütőpor
Így készül egy sietős reggelen:
Az olvasztott vajat összekevertem a tejjel, tojással, sóval, beleforgattam a medvehagymát, majd hozzáadtam a sütőporos lisztet. Kevertem-kavartam, majd forró gofri sütőben megsütöttem.
A bekevert tésztát két ütemben sütöttem meg, hűtőben semmi baja nem lett másnapig. Még élek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése