Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 31., kedd

Ízek, imák, szerelmek


Régóta szerettem volna írni erről a könyvről, amit karácsonyra kaptam, és azóta sokszor elolvastam.
Legelőször a tiroli télben karácsony és szilveszter között, sőt, még szilveszterkor is. A nagy túrák után, ahol kerestem magam, az utam, faltam az oldalakat, ahol egy nő szintén úton volt, keresett. Csak ő kicsit melegebb vidéken járt.
Egy amerikai nő a regény főszereplője, aki egy hosszú, de már lapos házasságból kiszállva keresi önmagát, a céljait, a boldogságát.
Az ajánló szerint: Egy nő, aki nem akart többé megfelelni. Egy nő, aki elengedte a jelenét, és megtalálta a boldogságát.
Nagyon találó ajándék volt ez nekem, még a fürdőszoba padlóján való éjszakai sírások is visszaköszöntek a könyvből.
Na, tehát a főszereplő a válása után nekivág a nagyvilágnak.
Először Olaszországba megy, nyelvet tanul, és eszik-eszik, élvezi az olasz szavak és ételek ízét. Olaszország… Én is szívesen nekiindulnék. Ebben a részben a depressziójával küzd a hősünk, nem bonyolódik szerelembe, csak motorozik, pizzát eszik, és kávézókban beszélget, olaszul.
A következő nagy fejezettől kicsit tartottam, mert az imák, az indiai spiritualitás nem az én világom.
Elizabeth meditál, jógázik, templomkövet súrol, és próbál eljutni a megtisztult lelki állapothoz. Megtanul elengedni és megbocsátani, elsősorban önmagának.
„Teljes szívedből bocsáss meg neki, BOCSÁSS MEG ÖNMAGADNAK, és engedd el.”
„Te csak folytasd tovább az életed.” „A te kincsed- a tökéletességed- már benned van.”
„Már képes vagyok órákat tölteni a saját társaságomban.”
A harmadik rész Indonéziában játszódik, alcíme: Még a bugyimban is másképp érzem magam.
Igen, itt megjelenik az új szerelem, az elsöprő szexuális élményekkel.
„Bármiféle fájdalom ér a jövőben, már most elfogadom, azért az örömért, amit a veled való együttlét most nyújt számomra.”
A regény ott véget ér, hogy a szerelmesek elmennek egy kis szigetre, és megtervezik közös életüket. A boldogan élnek a hétköznapokban (?) rész novemberben fog megjelenni, egyidőben a moziba kerülő filmmel.
Eat, pray, love-Julia Roberts főszereplésével.
http://videa.hu/videok/film-animacio/izek-imak-szerelmek-elozetes-james-franco-ZLs5ZHkGjzOfDaVt
Mindenkinek ajánlom a könyvet.

1 megjegyzés:

  1. igen-igen, ezt a filmet ajanlottak itt nekem, kivandorlasom uj hazajaban, amikor eloadtam egy joismerosnek miert jottem ide, az operencias tengeren tulra.. meg nem lattam, de megyek megnezni. eljenek az utkereso nok !!!

    VálaszTörlés